• Utsikt over Hjellevannet ved Skien, der en liten slepebåt trekker ei rekke med fem tømmerbunter fra Damfossen mot innløpet til Skien sluse.  Til Damfossen ble det trukket tømmerslep med to ganger tjue - altså til sammen førti bunter.  Fra disse slepene ble det deretter løsnet fem og fem bunter, som ble sluset gjennom Skien lense, som ligger litt lengre ned. I bakgrunnen ses noe av bebyggelsen i Skien.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Utsikt over Hjellevannet ved Skien, der en liten slepebåt trekker ei rekke med fem tømmerbunter fra Damfossen mot innløpet til Skien sluse. Til Damfossen ble det trukket tømmersle...