• Fem tømmerbunter på veg ut av slusekammeret i Skien sluse.  Nedre sluseport står vidåpen, tømmerbuntene er i ferd med å passere mens vann fra det ovenforliggende vannreservoaret (Hjellevannet) fosser inn og bidrar på den måten til å gi virket fart på veg ut av slusa.  Ei lense sikrer at buntene blir liggende på et avgrenset område mot Unions tømmerinntak i stedet for å drive utover i fjorden.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Fem tømmerbunter på veg ut av slusekammeret i Skien sluse. Nedre sluseport står vidåpen, tømmerbuntene er i ferd med å passere mens vann fra det ovenforliggende vannreservoaret (H...