• Interiør i våningshuset på Bergskaug, som ble brukt som representasjonslokale for A/S Buskerud Papirfabrikk på Åssida i Drammen (den gang i Lier kommune).  Bildet er tatt i bygningens peisestue og hovedmotivet er en peis.  Den er murt med en kort vange mot en av veggene og med en noe lengre vange som stikker inn i rommet.  Den sistnevnt vangen og peiskappa har profilert avslutning.  To rektangulære ovnsplater later til å være montert inn på vangenes innside.  Ellers er peisen kvitfarget.  På ildstedet står det en kaffekjel og ei gryte av kobber, den sistnevnte for en trefoting av jern.  Til høyre for peisen et vindu på ei kvit veggflate.  Her henger ei kobberause.  Nederst til høyre på bildet ses også et bord med rund, oppslagbar endeklaff, smat en krakk og en trebolle, som står på golvet.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

"1934 Peisestuen III"