• Interiør i våningshuset på Bergskaug, som ble brukt som representasjonslokale for A/S Buskerud Papirfabrikk på Åssida i Drammen (den gang i Lier kommune).  Bildet skal være tatt i bygningens peisestue.  Antakelig er det den bakre delen av peisvangen som ses til venstre på bildet.  Foran denne står det ei beslått kiste (ferdesskrin) på et stativ.  Bakenfor noe som antakelig er et møte- og spisebord med skinnbetrukne stoler til, ses et mindre bord med en kubbestol og en benk som sittemøbler.  På de kvitkalkete veggene bakenfor henger ei loddklokke, en del kjøkkenutstyr samt et antikt lite hjørneskap.  Over det lille bordet henger en ringformet lysestake, og foran denne ses en seiskipsmodell, som også henger i taket.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

"1934 Peisestuen I"