• Portrett av generaldirektør Oddmund [Jarle] Sørhuus, som var formann i De norske Papirfabrikanters Forening fra 1978 til 1981.  Sørhuus er fotografert i gråsvart dressjakke og med kvit skjorte og stripete slips.  Da fotografiet ble tatt var han antakelig om lag 50 år gammel.  Han hadde lyst (antakelig grånende) stritt hår og mørke øyebryn.

Oddmund Sørhuus ble født i 1925.  Han ble leder for den kjemiske sektoren ved Borregaards avdeling i Sarpsborg i 1968.  Til år seinere ble Sørhuus generaldirektør i Borregaard-konsernet.  Denne stillingen hadde han inntil han trakk seg i 1985.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

«ODDMUND SØRHUS Formann 8. juni 1978 - 31. desember 1981»