• Portrett av ingeniør Sverre Nedberg, som var formann i De norske Papirfabrikanters Forening fra 1935 til 1937.  Portrettet er et studioopptak mot lys bakgrunn.  Nedberg er iført svart dressjakke med grå striper.  Han har kvit skjorte og stripete slips. Han har mørkt hår som er strøket mot venstre.

Sverre Nedberg var født i Øvre Eiker i Buskerud.  Etter å ha avlagt eksamen ved Oslo Handelsgymnasium og Friedrich Polytechnicum i Köthen ble han ansatt hos trelasthandler Sven Haug i Drammen.  Etter fem år der var han kontorsjef ved Vestfos Cellulosefabrik i fem år.  Deretter var han kontorsjef ved Hamang Papirfabrik i to år og avdelingssjef i Niels Juell & Co i to år.  I 1920 var han også med på å starte selskapet S. & N. Nedberg i Oslo, hvor han var medeier resten av livet.  I 1926 ble han disponent og styreleder i A/S Star Paper Mill i Drammen, en virksomhet han ledet resten av sitt yrkesaktive liv.  Sverre Nedberg døde i 1957, snaut 71 år gammel.

Sverre Nedberg....
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

«SVERRE NEDBERG Formann 19. juni 1935 - 22. juni 1937»