• Fra Utne sag, høvleri og trelastforretning i Rygge i Østfold.  Fotografiet er tatt på sagtomta, der 14 ansatte er oppstilt foran (10 stk) og oppå (4 stk. ) bedriftens tømmerbil.  Karene er arbeidskledde, de fleste med bukser, jakker eller busseruller og skygge- eller sixpenceluer.  Bilen er lastet med ubarket grantømmer.  I bakgrunnen ses bordstabler med pulttak (lemmer).  Bakenfor stablene skimtes en del tretopper.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Fra Utne sag, høvleri og trelastforretning i Rygge i Østfold. Fotografiet er tatt på sagtomta, der 14 ansatte er oppstilt foran (10 stk) og oppå (4 stk. ) bedriftens tømmerbil. K...