Mannskap samlet i forbindelse med oppkjøring av søkketømmer ved Leirtangen lense i Fet i 1936. Fotografiet viser 16 menn og 4 hester som er oppstilt på ei svakt skrånende grasslette. Mennene er arbeidskledde, og fem av dem holder fløterhaker som antakelig ble brukt i forbindelse med søk etter og oppdraing av søkkevirke. Hestene har arbeidsseler og drag, noe som tyder på at de også hadde trekkoppgaver i denne sammenhengen. I bakgrunnen til venstre en del lauvtrær, muligens mot bredden av et vassdrag. Bak til høyre skimtes et kulturlandskap med flate jorder og et gardstun, det siste delvis skjult bak en åkerholme med lauvtrær.