• Konservator Bjørn Bækkelund fra Norsk Skogmuseum fotografert i forsøk på å omfavne diger furu ved koia på Kjeksbergvollen øst for Skybakkgrenda på Jømna i Elverum.  Skogs- og anleggsarbeider Johnny Brenden viste OT Ljøstad og Bjørn Bækkelund fra Skogmuseet treet i forbindelse med en befaring i området 20. februar 2008. Treet ligger på en teig som tilhører Ole Peder Lømo.  Furua står på et sted der det er forholdsvis tett underskog.  Skogeier har planer om å tynne, men å bevare furua.  Han ønsker dessuten å restaurere koia/sæterhuset (jfr. SJF-F. 000335)
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Konservator Bjørn Bækkelund fra Norsk Skogmuseum fotografert i forsøk på å omfavne diger furu ved koia på Kjeksbergvollen øst for Skybakkgrenda på Jømna i Elverum. Skogs- og anleg...

Opprinnelig filnavn: 080220_0323. JPG
Created with Sketch. Add a comment or suggest edits