• Interiørbilde fra Drammenselvens Papirfabrikker på Geithus på Modum i Buskerud. To karer ved den nye utskuddspulperen som sto ferdig i mars 1968.  Pulperen hadde typebetegnelsen "Jones Hi-Lo Pulper No 2 1/2".  Den hadde 11 kubikkmeters tank.  Tanken var at pulperen i hovedsak skulle løse opp utskuddspapir fra PM III, men rørsystemet var opplagt slik at den i nødsfall også kunne ta utskuddspapir fra PM IV.  Den erstattet en hollender som etter tradisjonen ved bedriften skulle ha vært innkjøpt til Skotfos Bruk i 1896 og overflyttet til Drammenselven i 1935. Informant Øyvind Haugen har ikke greid å identifisere mennene.  Pulperen står på golvet, mens ei sjakt av umalt trevirke henger ned fra taket over maskinen.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

"Den nye pulper på Dr. elven Drammenselvens Papirfabrikker"