• Fløtingsvirke på Drammenselva, like ovenfor Drammenselvens Papirfabrikker ved Geithusfossen på Modum i Buskerud.  Fotografen har stått på den såkalte Nybrua med kameraet vendt i motstrøms retning. Vi ser ei mørk, blank vannflate der det flyter en del barket løstømmer langsmed ei lense som skal forebygge at virket stryker på land.  I bakgrunnen en tange med glissen furuskog.  Landskapet er dekt av et tynt nysnølag. Fotografiet ble tatt en grå høstdag i 1952.
    Photo: Skjelbred, Harry / Anno Norsk skogmuseum

Fløtingsvirke på Drammenselva, like ovenfor Drammenselvens Papirfabrikker ved Geithusfossen på Modum i Buskerud. Fotografen har stått på den såkalte Nybrua med kameraet vendt i mo...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits