• Inntaket til tømmerrenna ved kraftverket Gravfoss på Modum i Buskerud. Fotografiet viser en støpt damkonstruksjon med en bordkledd bygning på.  Bakenfor dammen ses et blankt vannspeil og ei strand med delvis snødekte bergskrenter og furuskog.  I forgrunnen ser en hvordan det er lagt flåter på begge sider av tømmerløpet.  Adkomsten til flåtene skjer via stiger, som er reist opp mot damkrona.  Fotografiet ble tatt i 1952.
    Photo: Skjelbred, Harry / Anno Norsk skogmuseum

Inntaket til tømmerrenna ved kraftverket Gravfoss på Modum i Buskerud. Fotografiet viser en støpt damkonstruksjon med en bordkledd bygning på. Bakenfor dammen ses et blankt vannsp...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits