• Gardstun med tømmerstokker og bjørkeved - fra Kvilvangen i Narbuvoll, Os kommune.  Mann med vinterfrakk, noen rotstokker av furu samt en del oppreist, ukvistet bjørkeved i forgrunnen.  Laftebygninger i bakgrunnen.  Ut fra bildevinkelen er det vanskelig å ta stilling til om den største av dem er et våningshus med få og små vinduer, eller om det er en sammenbygd fjøs- og stallbygning med ildsted i fjøsdelen.  Vinteropptak.
    Photo: Ielstrup, Henrik Jacob / Anno Norsk skogmuseum

"Tømmer på Kvilvangen gård i Tolga - hugget i gårdens egen skog - kfr. eierens påstand eller andragende om bruksrett i Rendalen statsalmenning."