• Bebyggelsen ved Fokstua på Dovre.  Tre kopier med ulike bygninger: a. Fjellstua, et laftet våningshus i et etasjer med bakstue, også i to etasjer, b. "Søpå", et våningshus i to etasjer, tilsynelatende med to rom i hver etasje, c. Stabbur, laftet i et etasjer, bordkledd inngansparti som muligens kan ha annen konstruksjon.  Stabburet er oppført i 1923, delvis av materialer fra ei nedrevet mjølkebu.
    Photo: Ukjent / Anno Norsk skogmuseum

«Fra Fokstua fjellstue. a. Fjellstuen, b. Søpå, c. Stabbur (opført 1923, delvis av materialer fra den revne melkebod).»

• Fokstugu fjellstue. KNreise