• Landskapsfotografi fra Limarka skog og Saursetmarka statsskog.  Bildet er tatt på bakkekam med gras og krattskog.  To mann med flagg som markerer et trianguleringspunkt og grensestang står i mellomgrunnen.  Bakenfor dem en dal med bratte bergflater og granskog i flattere lende, sæterhus høgere oppe under skogbandet ved den nærmeste av to fjelltopper i bakgrunnen. Bildet er tatt i forbindelse med landmåling i 1913.
    Photo: Bugge, Otto / Anno Norsk skogmuseum

"Oversigt over Limarken skog og Saurstulmarken statsskog i øvre Jøistdalføret i Tinn, Telemarken [Lisætra sees i midten Triangelpunktet "Presttind" t.v. "Triangulering sommeren 19...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits