• Oversiktsfotografi fra Myklebustskogen i Høylandkomplekset statsskog.  Venstre halvdel av todelt "panorama- eller vidvinkelopptak" (jfr. DSS 2176).  Den fremre delen av bildet domineres av furuskogarealer med varierende tetthet og av åpne åkerarealer med snødekke.  I bakgrunnen snødekte fjell uten skogkledning.  Høylandkomplekset ble innkjøpt av staten, stykke for stykke, fra 1873 og framover.  Arealene skulle brukes til forbilledlig skogreising i en landsdel med stort underskudd på trelast.
    Photo: Willoch, Arne Isachsen / Anno Norsk skogmuseum

Oversiktsfotografi fra Myklebustskogen i Høylandkomplekset statsskog. Venstre halvdel av todelt "panorama- eller vidvinkelopptak" (jfr. DSS 2176). Den fremre delen av bildet domi...