• Oversiktsfotografi over Myklebustskogen i Høylandkomplekset statsskog.  Del av tredelt "panorama- eller vidvinkelopptak".  Fotografiet er tatt fra Savrtupsbakken, et høgdepunkt i terrenget, med utsikt over skogflater, et par sjøer og litt jordbruksareal.  I bakgrunnen en del fjellkoller.  Foran nederst til høyre et gardstun.  Høylandskomplekset ble innkjøpt av staten, stykke for stykke, fra 1873 og framover.  Innkjøpene ble gjort for å få etablert et skogreisingsprosjekt i en ellers ekstremt skogfattig region.
    Photo: Willoch, Arne Isachsen / Anno Norsk skogmuseum

Oversiktsfotografi over Myklebustskogen i Høylandkomplekset statsskog. Del av tredelt "panorama- eller vidvinkelopptak". Fotografiet er tatt fra Savrtupsbakken, et høgdepunkt i t...