• Utsiktsbilde fra Høylandkomplekset.  Bildet er tatt fra en høyderygg med gras- og lyngvegetasjon.  Arealer er skilt fra hverandre med steingjerder.  På ei flate nedenfor går det en veg, og der ligger det også et par hus.  I bakgrunnen rager en del fjell og åser mot horisonten.  I forgrunnen ser vi overkroppen til en mann med skjermlue.  Teksten på kartotekkortet tyder på at bildet er tatt fordi det hadde vært foretatt en mislykket furubeplanting i området, som kort tid før bildet ble tatt var omplantet med gran.
    Photo: Ielstrup, Henrik Jacob / Anno Norsk skogmuseum

"Fra Høilandskomplexet. Utsigt fra Oslibakken sydover mot Helgelandsmarken. Braastensnuten tilv. Helgelandsmarken beplantet med norsk Furu og Buskfuru ..."

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits