• Utsikt fra Røyslandfjell på Jæren.  Todelt landskapsopptak, tatt mot nedenforliggende flate med vatn og jordbruksareal.  En veg later til å krysse vatnet over et smalt eid som later til å være en sandbanke.  Gardene på motsatt side av vatnet heter Røysland.  Bakenfor gardene igjen er det en kraftig bergrygg med lite vegetasjon.  Bildet er sammensatt av to opptak.  I forgrunnen på det høyre opptaket står tre menn på lyngmarka og skuer ut over landskapet.
    Photo: Ielstrup, Henrik Jacob / Anno Norsk skogmuseum

"Fra Røisland Statsplantefelt i Bjerkreim. Utsigt fra Østre Røislandfjeld - "Lundene" mot Vestre Røislandfjeld. Gaarden Røisland i Bakgrunden tilv."

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits