• Bru over Brekkvasselva i Brekken statsskog i Nord-Trøndelag.  Brua er en hvelvet murkonstruksjon av naturstein, oppført på et sted der elva renner mellom to bergflater.  Hvelvingen er murt av forholdsvis rektangulær stein, mens dekket oppå er av mer uregelmessig naturstein.  To menn står på brulegemet, som ennå ikke har rekkverk.  I skåningene foran brua ligger det en del råtnende treverk, muligens fra stillaset som ble brukt under muringa av brua.  I bakgrunnen en bergskråning med spredte gran- og bjørketrær.
    Photo: Ielstrup, Henrik Jacob / Anno Norsk skogmuseum

"Brekken statsskog. Bro over Brekvasselven i Brekken statsskog på den nye vei Grong-Nordland"