• Administrasjonsbygningen og hotellet ved Grong gruvers anlegg i Gjersvika.  Fotografiet viser to store, nyoppførte og umalte trebygninger med vertikal ytterpanel.  Begge bygningene har to fulle etasjer, samt loft med arker som antakelig også har gitt lys til boligrom.  Bygningen til venstre later til å kvile på en kjeller av hoggen naturstein, mens den til høyre har betongmur og et vindfang som foreløpig mangler underbygning.  Mellom og litt bak bygningene skimtes et noe eldre trehus og ei telefonlinje som kommer til gards gjennom bjørkeskogen.  På gardsplassen er det mye bygningsavfall.  Det later til å gå en veg gjennom tunet, hvor en mann kommer gående.
    Photo: Saxlund, Michael Andreas Emil / Anno Norsk skogmuseum

"Fra Gjersviken i Grong: Administrasjonsbygningen og hotellet"

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits