• Gardsbruket Vollan i Susendalen.  Fotografiet viser gardstunet med driftsbygning og våningshus samt omliggende åkerareal på ei elveslette.  Våningshuset er laftet og ligger med gavlen mot fotografen.  Driftsbygningen har laftete husdyrrom i 1. etasje med løe i bordkledd bindingsverk over.  I bakgrunnen en skogkledd ås, der en en snauhogd trasé viser grensa mellom Svenskvoll stats- og privatskog.  Fotografiet er tatt om våren med en god del snø i terrenget.

Noen dokumenter som belyser Vollans eierskapshistorie finnes under fanen «Opplysninger».
    Photo: Bugge, Otto / Anno Norsk skogmuseum

Vollan i Susendalen - hvit linje i skoglien grense mellem Svenskvoll stats- og privatskog"