• Gardsbruket Kjosmo i Målselv i Troms.  Fotografiet viser tunet, med et lite våningshus og to uthus, omgitt av engarealer.  I bakgrunnen en kraftig fjellrygg med skogvegetasjon nederst i liene, skogbart terreng med snøflekker høyere oppe.

Kjosmo var en av to eiendommer som ble fradelt den statseide Malangsallmenningen i 1907, og som to år seinere ble solgt til private brukere.  Dette fotografiet er tatt seks år etter den nevnte skylddelinga.  Ikke korrekturleste avskrifter av dokumenter knyttet til Kjosmos fradeling fra den statlige utmarkseiendommen finnes under fanen «Opplysninger».
    Photo: Sakshaug, Anders / Anno Norsk skogmuseum

Gardsbruket Kjosmo i Målselv i Troms. Fotografiet viser tunet, med et lite våningshus og to uthus, omgitt av engarealer. I bakgrunnen en kraftig fjellrygg med skogvegetasjon nede...