• Høsting av korn. Pirojordet, sør for Hurdalsvegen. I bakgrunnen til venstre Haakens. Traktoren er en Volvo BM 10 (Bolinder Munktell) og var første traktoren fra BM med hydraulikk. Den kom på markedet i 1947. Tennkule-motoren var svært gjerrig på dieselen, men det var et voldsomt styr for å starte traktoren. Dersom denne traktoren sto på tomgang ei stund, og man dro på gassen kom det som oftest ei forferdelig sky med uforbrent diesel og sot ut fra eksosrøret.
    Photo: Museene i Akershus

Høsting av korn. Pirojordet, sør for Hurdalsvegen. I bakgrunnen til venstre Haakens. Traktoren er en Volvo BM 10 (Bolinder Munktell) og var første traktoren fra BM med hydraulikk. ...