• Leirsund Melkemottaging. En oppstilt forsamling (andelseirene?) utenfor en murbygning Et annet bilde viser servering i det fri på et stort langbord.
    Photo: Museene i Akershus (Opphavsrett)
    Photo: Museene i Akershus (Opphavsrett)

• Murbygningen er Leirsund Meieri.
  • Dette bildet er tatt utenfor bygningen som i flere år huset meieri, fryseri og kafé med eget bakeri. Det lå rett bak tidligere landhandel Schøyen og det som var sentrum i mange år. Desverre ble bygningen revet etter brann på ca midten av 1980 årene.