I oljens fotspor

Elevar presenterer for kvarandre.
Elevar presenterer for kvarandre. Photographer: Rune Egenes/Norsk Oljemuseum

Korleis har olja sitt inntog påverka oss som samfunn?

Maximum attendees

30

Place

Norsk Oljemuseum, Kjeringholmen, Storhaug, 4006 Stavanger, Norge se kart

Duration

2 timar

Time period

Heile året

Cost

Free

Competency goals

Inneholder læringsmål for:
  • vg1: Samfunnskunnskap (SAK01-01)
  • vg2: Historie (HIS01-03)
  • vg3: Historie (HIS01-03)

Historie (HIS01-03)

VG3

  • reflektere over hvordan teknologiske omveltninger fra den industrielle revolusjonen til i dag har endret menneskers liv og formet forventninger til framtiden
  • utforske fortiden ved å formulere problemstillinger, finne, vurdere og bruke ulikt materiale og presentere egne slutninger
  • drøfte i hvilken grad utviklingen i ulike perioder har vært preget av brudd eller kontinuitet, og vurdere hva som gjør en hendelse i fortiden betydningsfull
  • gjøre rede for velferdsutviklingen i Norge på 1900-tallet og drøfte konsekvenser for menneskers liv
  • gjøre rede for årsaker til at mennesker har migrert, og diskutere kulturmøtene sett fra ulike perspektiver.
  • utforske en historisk person og diskutere hans eller hennes tenkning, handlingsrom og valg i lys av samtiden han eller hun levde i
  • presentere viktige demografiske endringer og vurdere årsakene til disse endringene og virkninger av dem for mennesker og samfunn

VG2

  • utforske hvordan kommunikasjon og kulturmøter har hatt betydning for mennesker i Norge og verden
  • utforske fortiden ved å stille spørsmål og innhente, tolke og bruke ulikt historisk materiale for å finne svar
  • presentere viktige demografiske endringer og vurdere årsaker til disse endringene og virkninger av dem for mennesker og samfunn

Samfunnskunnskap (SAK01-01)

VG1

  • utforske og presentere dagsaktuelle tema eller debatter ved å bruke samfunnsfaglege metodar, kjelder og digitale ressursar, og argumentere for sine eigne og andre sine meiningar og verdiar
  • drøfte samanhengen mellom økonomisk vekst, levestandard og livskvalitet i eit globalt og berekraftig perspektiv
  • utforske og drøfte korleis næringsgrunnlag, innovasjon og teknologi formar og påverkar arbeidsliv og lokalsamfunn i Noreg
  • reflektere over likskapar og ulikskapar i kulturuttrykk, identitet og levesett innanfor og mellom majoritet og minoritet i Noreg og Sápmi/Sábme/Sáepmie

Show competency goals

Me byrjer med ei vising av kortfilem Oljeunge, som gjev ei innføring i oljehistorie, før elevane får ein introduksjon til kjelder og kjeldekritikk. Ein pakke tacoskjell er ikkje berre mat, det kan også vera eit tidsvitne.

Elevane skal arbeide i grupper på seks forskjellige stasjonar. Dei får utdela ulike kjelder, tekster, gjenstandar og rekvisita som dei brukar i samband med utstillinga for å lage ein kort presentasjon som ein del av ei omvising. Elevane kontrollerer i stor grad sjølve kva dei ynskjer å snakke om.

Elevane utforsker gjenstander knyta til kulturmøte og leiteverksemd på norsk sokkel, oljefondet og ansvarleg forvalting, condeep og tidleg industrihistorie, samt kva påverknad oljeindustrien har hatt på båe landet og regionen medan dei går i oljens fotspor.

Order form

More school experiences

School

Feyer & Fayancemysteriet

Dalane Folkemuseum

Samfunnsfag Kunst og håndverk grades 3 - 4
School

Sau i Dalane

Dalane Folkemuseum

Kunst og håndverk Samfunnsfag grades 5 - 7
School

Vatn

De Heibergske Samlinger - Sogn Folkemuseum

Kroppsøving Naturfag Samfunnsfag grades 1 - 2 grades 3 - 4 grades 5 - 7 + 1 more grades

Share to