Museumsbuss: Pimp my bygd!

article image

Korleis ser di draumebygd ut? Alle har draumar og idear for kva ein skulle ynskje fanst i bygda si, men kva må ein eigentleg tenke over for å gjere by(gde)utviklinga berekraftig?

Maximum attendees

30

Place

Storehagen, 6809 Førde, Norge se kart

Duration

90 min

Time period

2024: veke 36, 37, 42, 43, 44, 46, 47, 49, 50. 2025: januar-april

Cost

Free

Competency goals

Inneholder læringsmål for:
  • 5. - 7. trinn: Norsk (NOR01-06)
  • 8. - 10. trinn: Demokrati i praksis (DIP01-02), Kunst og håndverk (KHV01-02) and Samfunnsfag (SAF01-04)

Samfunnsfag (SAF01-04)

grades 8 - 10

  • beskrive ulike dimensjonar ved berekraftig utvikling og korleis dei påverkar kvarandre, og presentere tiltak for meir berekraftige samfunn

Kunst og håndverk (KHV01-02)

grades 8 - 10

  • lage skisser til fornyelse av lokale omgivelser og modellere arkitektoniske løsninger som ivaretar ulike behov og interesser
  • analysere hvordan identitet og stedstilhørighet kommuniseres i arkitektur, klestradisjoner, kunst eller gjenstander, og integrere kulturelle referanser i eget skapende arbeid
  • undersøke hvordan kunst, inkludert samisk kunst, kan bidra i samfunnskritikk, og skape kunstuttrykk som belyser utfordringer i egen samtid
  • visualisere form ved hjelp av frihåndstegninger, arbeidstegninger, modeller og digitale verktøy

Norsk (NOR01-06)

grades 5 - 7

  • lytte til og videreutvikle innspill fra andre og begrunne egne standpunkter i samtaler

Demokrati i praksis (DIP01-02)

grades 8 - 10

  • delta i meningsbrytninger og håndtere uenighet
  • utforske og reflektere over hvordan medbestemmelse og beslutningsprosesser fungerer i praksis

Show competency goals

Museumsbuss for 9. trinn

Gratis museumsbuss er eit tilbod til elevar på 9. trinn på skular i tidlegare Sogn og Fjordane fylke. Les meir om vilkår på denne sida

Om dette opplegget

Vi startar med å sjå oss rundt i utstillinga "Hekt". Fleire av kunstverka i utstillinga har tematikk knytta til miljø, likestilling og politikk. Saman ser og tolkar vi symbolikk og visuelle verkemiddel i kunstverka. Vi brukar kunsten som utgangspunkt for å snakke om berekraftig utvikling: sosiale forhold, økonomi og klima og miljø. Vidare får elevane ei praktisk oppgåve der dei sjølv skal kommunisere og jobbe fram idear visuelt.

Praktisk oppgåve: Berekraftig byutvikling

Elevane delast inn i grupper og får utdelt eit kart/foto av si eiga bygd eller by. Oppgåva dei skal løyse er å lage idear som gjev nye verdiar til byen/bygda. Gruppene får ulike fokusområder for oppgåva:

Gruppe 1 - idear som skapar økonomisk vekst

Gruppe 2 - idear som skapar trivsel og sosiale verdiar, det som gjer det godt å leve i bygda/byen

Gruppe 3 - idear som er bra for naturen, miljø og klima

Ideane visualiserast på kartet med forenkla formar, symbol og modellering. Til slutt skal gruppene presentere ideane sine for kvarandre og vi diskuterar fordelar og ulemper med dei ulike ideane. Kva slags interesser kjem i konflikt med kvarandre? For at utvikling skal vere berekraftig må ein ha fleire tankar i hovudet samtidig, vi må ta hensyn til alle dei tre områda: økonomi, sosiale verdiar og natur og miljø. Korleis kan vi justere på ideane slik at alle interesser blir ivaretatt?

I dette opplegget får elevane:

  • oppleve kunst
  • øving i å tolke symbolikk og visuell kommunikasjon i kunst
  • øving i å kommunisere og visualisere idear
  • øving i å diskutere, lytte og argumentere
  • reflektere over korleis dei tre interesseområda kjem i konflikt, og at berekraft handlar om å ta hensyn til alle samtidig
Bilder frå utstillinga "Hekt". Eirin Mailund Svendsen og Kathrine H.S. Skarsholt

Order form

More school experiences

School

Feyer & Fayancemysteriet

Dalane Folkemuseum

Samfunnsfag Kunst og håndverk grades 3 - 4
School

Sau i Dalane

Dalane Folkemuseum

Kunst og håndverk Samfunnsfag grades 5 - 7
School

Vatn

De Heibergske Samlinger - Sogn Folkemuseum

Kroppsøving Naturfag Samfunnsfag grades 1 - 2 grades 3 - 4 grades 5 - 7 + 1 more grades

Share to