• Installasjon bestående av en stol og et billedvev, der stolen er plassert foran veven, slik at det ser ut som om stolen brenner.

1) Støpt stol i bronse med uregelmessig, asymmetrisk form. Stolen har knudrete ben som skråner i ulike retninger med en klo nederst på benet foran til venstre. Åpent, uregelmessig ryggstøtte med dragehode i venstre side og tre lysestaker i høyre side.

2) Rektangulært billedvev med renning i ull og nylon og innslag i nylon, åklegarn og lin. Motivet er skapt som en illustrasjon på at stolen brenner. Midt i teppet er det en oppstigende, dramatisk flamme i rød, gul og nyanser i lilla og mørkeblå. Flammen er vevd i nylongarn. Teppet har hvit bakgrunn vevd i ull- og lingarn. Mot den hvite flaten er det vevd to stiliserte fugler i blå med rødt nebb. Øverst på teppet en stilisert bord med en blå kran og en stor blå vanndråpe. Enkelte steder i teppet står renningen åpen, noe som gir veven karakter av oppløsning. Stilisert bord nederst. Teppet avsluttes nederst med hvite frynser i ulike lengder, samt et kraftig bånd vevd i rødt og blått nylongarn som henger ned og forbinder teppet med stolen.
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)

Burnt Polar Dragon Chair/ Flaming Flying Dragon [Installasjon]