• Tekstil veggskulptur i blandede, primært tekstile materialer, som er sydd, knytt, malt og tredd i hverandre lag på lag. Vertikal form, med en tykkere kjerne som strekker seg litt som en ryggrad i høyderetningen. Klipte, frynsete og skjørere kanter. Materialene bærer meg seg en tidligere funksjon som blant annet deler av klesplagg. Skulpturens høyde møter betrakteren nærmest som en kropp eller figur, noe tittelen også legger opp til. Krigeren, som skulpturen kalles, kan minne om en samurairustning med sine materialkombinasjoner i blant annet silke og metall.
    Photo: Entrée / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)

Turning Strangers Into Family (Warrior) [Tekstil skulptur]