Oransje snøfreser bygd på FWD lastebilunderstell, (2-akslet, 4 hjul), med en 6-sylindret bensinmotor på 126 hk. Motoren som har delt topplokk kommer fra Waukesha Motor og har modelbetegnelsen 6SRKR-219-F. Lastebilen har fast påbygg med bensin divmotor for freseren, (motor etc, mangler her). Motorens effekt var på 280 hk. Freseraggregatet er av typisk amerikansk konstruksjon med 2-trinns prinsipp. Første trinn er en horisontal akse med skovler, for innmating, Andre trinn er utkastvifter. Freseraggregatet er festet til ei ramme som skal festet under lastebilen, (disse delene er demontert og står ved siden av lastebilen), slik at selve fresen skal være foran lastebilen. Merking fra produsent, forhandler og bruker.
Maskina er i svært dårlig forfatning både utvendig og innvendig, og den mangler mange deler.
Photo:
Norsk vegmuseum
Oransje snøfreser bygd på FWD lastebilunderstell, (2-akslet, 4 hjul), med en 6-sylindret bensinmotor på 126 hk. Motoren som har delt topplokk kommer fra Waukesha Motor og har modelbetegnelsen 6SRKR-219-F. Lastebilen har fast påbygg med bensin divmotor for freseren, (motor etc, mangler her). Motorens effekt var på 280 hk. Freseraggregatet er av typisk amerikansk konstruksjon med 2-trinns prinsipp. Første trinn er en horisontal akse med skovler, for innmating, Andre trinn er utkastvifter. Freseraggregatet er festet til ei ramme som skal festet under lastebilen, (disse delene er demontert og står ved siden av lastebilen), slik at selve fresen skal være foran lastebilen. Merking fra produsent, forhandler og bruker.
Maskina er i svært dårlig forfatning både utvendig og innvendig, og den mangler mange deler.
Photo:
Norsk vegmuseum
Oransje snøfreser bygd på FWD lastebilunderstell, (2-akslet, 4 hjul), med en 6-sylindret bensinmotor på 126 hk. Motoren som har delt topplokk kommer fra Waukesha Motor og har modelbetegnelsen 6SRKR-219-F. Lastebilen har fast påbygg med bensin divmotor for freseren, (motor etc, mangler her). Motorens effekt var på 280 hk. Freseraggregatet er av typisk amerikansk konstruksjon med 2-trinns prinsipp. Første trinn er en horisontal akse med skovler, for innmating, Andre trinn er utkastvifter. Freseraggregatet er festet til ei ramme som skal festet under lastebilen, (disse delene er demontert og står ved siden av lastebilen), slik at selve fresen skal være foran lastebilen. Merking fra produsent, forhandler og bruker.
Maskina er i svært dårlig forfatning både utvendig og innvendig, og den mangler mange deler.
Photo:
Norsk vegmuseum
Oransje snøfreser bygd på FWD lastebilunderstell, (2-akslet, 4 hjul), med en 6-sylindret bensinmotor på 126 hk. Motoren som har delt topplokk kommer fra Waukesha Motor og har modelbetegnelsen 6SRKR-219-F. Lastebilen har fast påbygg med bensin divmotor for freseren, (motor etc, mangler her). Motorens effekt var på 280 hk. Freseraggregatet er av typisk amerikansk konstruksjon med 2-trinns prinsipp. Første trinn er en horisontal akse med skovler, for innmating, Andre trinn er utkastvifter. Freseraggregatet er festet til ei ramme som skal festet under lastebilen, (disse delene er demontert og står ved siden av lastebilen), slik at selve fresen skal være foran lastebilen. Merking fra produsent, forhandler og bruker.
Maskina er i svært dårlig forfatning både utvendig og innvendig, og den mangler mange deler.
Photo:
Norsk vegmuseum
Oransje snøfreser bygd på FWD lastebilunderstell, (2-akslet, 4 hjul), med en 6-sylindret bensinmotor på 126 hk. Motoren som har delt topplokk kommer fra Waukesha Motor og har modelbetegnelsen 6SRKR-219-F. Lastebilen har fast påbygg med bensin divmotor for freseren, (motor etc, mangler her). Motorens effekt var på 280 hk. Freseraggregatet er av typisk amerikansk konstruksjon med 2-trinns prinsipp. Første trinn er en horisontal akse med skovler, for innmating, Andre trinn er utkastvifter. Freseraggregatet er festet til ei ramme som skal festet under lastebilen, (disse delene er demontert og står ved siden av lastebilen), slik at selve fresen skal være foran lastebilen. Merking fra produsent, forhandler og bruker.
Maskina er i svært dårlig forfatning både utvendig og innvendig, og den mangler mange deler.
Photo:
Norsk vegmuseum
Oransje snøfreser bygd på FWD lastebilunderstell, (2-akslet, 4 hjul), med en 6-sylindret bensinmotor på 126 hk. Motoren som har delt topplokk kommer fra Waukesha Motor og har modelbetegnelsen 6SRKR-219-F. Lastebilen har fast påbygg med bensin divmotor for freseren, (motor etc, mangler her). Motorens effekt var på 280 hk. Freseraggregatet er av typisk amerikansk konstruksjon med 2-trinns prinsipp. Første trinn er en horisontal akse med skovler, for innmating, Andre trinn er utkastvifter. Freseraggregatet er festet til ei ramme som skal festet under lastebilen, (disse delene er demontert og står ved siden av lastebilen), slik at selve fresen skal være foran lastebilen. Merking fra produsent, forhandler og bruker.
Maskina er i svært dårlig forfatning både utvendig og innvendig, og den mangler mange deler.
Photo:
Norsk vegmuseum
Oransje snøfreser bygd på FWD lastebilunderstell, (2-akslet, 4 hjul), med en 6-sylindret bensinmotor på 126 hk. Motoren som har delt topplokk kommer fra Waukesha Motor og har modelbetegnelsen 6SRKR-219-F. Lastebilen har fast påbygg med bensin divmotor for freseren, (motor etc, mangler her). Motorens effekt var på 280 hk. Freseraggregatet er av typisk amerikansk konstruksjon med 2-trinns prinsipp. Første trinn er en horisontal akse med skovler, for innmating, Andre trinn er utkastvifter. Freseraggregatet er festet til ei ramme som skal festet under lastebilen, (disse delene er demontert og står ved siden av lastebilen), slik at selve fresen skal være foran lastebilen. Merking fra produsent, forhandler og bruker.
Maskina er i svært dårlig forfatning både utvendig og innvendig, og den mangler mange deler.
Photo:
Norsk vegmuseum