• Oransje snøfreser bygd på FWD lastebilunderstell, (2-akslet, 4 hjul), med en 6-sylindret bensinmotor på 126 hk. Motoren som har delt topplokk kommer fra Waukesha Motor og har modelbetegnelsen 6SRKR-219-F. Lastebilen har fast påbygg med bensin divmotor for freseren, (motor etc, mangler her). Motorens effekt var på 280 hk. Freseraggregatet er av typisk amerikansk konstruksjon med 2-trinns prinsipp. Første trinn er en horisontal akse med skovler, for innmating, Andre trinn er utkastvifter. Freseraggregatet er festet til ei ramme som skal festet under lastebilen, (disse delene er demontert og står ved siden av lastebilen), slik at selve fresen skal være foran lastebilen. Merking fra produsent, forhandler og bruker.
Maskina er i svært dårlig forfatning både utvendig og innvendig, og den mangler mange deler.
    Photo: Norsk vegmuseum
  • Oransje snøfreser bygd på FWD lastebilunderstell, (2-akslet, 4 hjul), med en 6-sylindret bensinmotor på 126 hk. Motoren som har delt topplokk kommer fra Waukesha Motor og har modelbetegnelsen 6SRKR-219-F. Lastebilen har fast påbygg med bensin divmotor for freseren, (motor etc, mangler her). Motorens effekt var på 280 hk. Freseraggregatet er av typisk amerikansk konstruksjon med 2-trinns prinsipp. Første trinn er en horisontal akse med skovler, for innmating, Andre trinn er utkastvifter. Freseraggregatet er festet til ei ramme som skal festet under lastebilen, (disse delene er demontert og står ved siden av lastebilen), slik at selve fresen skal være foran lastebilen. Merking fra produsent, forhandler og bruker.
Maskina er i svært dårlig forfatning både utvendig og innvendig, og den mangler mange deler.
    Photo: Norsk vegmuseum
  • Oransje snøfreser bygd på FWD lastebilunderstell, (2-akslet, 4 hjul), med en 6-sylindret bensinmotor på 126 hk. Motoren som har delt topplokk kommer fra Waukesha Motor og har modelbetegnelsen 6SRKR-219-F. Lastebilen har fast påbygg med bensin divmotor for freseren, (motor etc, mangler her). Motorens effekt var på 280 hk. Freseraggregatet er av typisk amerikansk konstruksjon med 2-trinns prinsipp. Første trinn er en horisontal akse med skovler, for innmating, Andre trinn er utkastvifter. Freseraggregatet er festet til ei ramme som skal festet under lastebilen, (disse delene er demontert og står ved siden av lastebilen), slik at selve fresen skal være foran lastebilen. Merking fra produsent, forhandler og bruker.
Maskina er i svært dårlig forfatning både utvendig og innvendig, og den mangler mange deler.
    Photo: Norsk vegmuseum
  • Oransje snøfreser bygd på FWD lastebilunderstell, (2-akslet, 4 hjul), med en 6-sylindret bensinmotor på 126 hk. Motoren som har delt topplokk kommer fra Waukesha Motor og har modelbetegnelsen 6SRKR-219-F. Lastebilen har fast påbygg med bensin divmotor for freseren, (motor etc, mangler her). Motorens effekt var på 280 hk. Freseraggregatet er av typisk amerikansk konstruksjon med 2-trinns prinsipp. Første trinn er en horisontal akse med skovler, for innmating, Andre trinn er utkastvifter. Freseraggregatet er festet til ei ramme som skal festet under lastebilen, (disse delene er demontert og står ved siden av lastebilen), slik at selve fresen skal være foran lastebilen. Merking fra produsent, forhandler og bruker.
Maskina er i svært dårlig forfatning både utvendig og innvendig, og den mangler mange deler.
    Photo: Norsk vegmuseum
  • Oransje snøfreser bygd på FWD lastebilunderstell, (2-akslet, 4 hjul), med en 6-sylindret bensinmotor på 126 hk. Motoren som har delt topplokk kommer fra Waukesha Motor og har modelbetegnelsen 6SRKR-219-F. Lastebilen har fast påbygg med bensin divmotor for freseren, (motor etc, mangler her). Motorens effekt var på 280 hk. Freseraggregatet er av typisk amerikansk konstruksjon med 2-trinns prinsipp. Første trinn er en horisontal akse med skovler, for innmating, Andre trinn er utkastvifter. Freseraggregatet er festet til ei ramme som skal festet under lastebilen, (disse delene er demontert og står ved siden av lastebilen), slik at selve fresen skal være foran lastebilen. Merking fra produsent, forhandler og bruker.
Maskina er i svært dårlig forfatning både utvendig og innvendig, og den mangler mange deler.
    Photo: Norsk vegmuseum
  • Oransje snøfreser bygd på FWD lastebilunderstell, (2-akslet, 4 hjul), med en 6-sylindret bensinmotor på 126 hk. Motoren som har delt topplokk kommer fra Waukesha Motor og har modelbetegnelsen 6SRKR-219-F. Lastebilen har fast påbygg med bensin divmotor for freseren, (motor etc, mangler her). Motorens effekt var på 280 hk. Freseraggregatet er av typisk amerikansk konstruksjon med 2-trinns prinsipp. Første trinn er en horisontal akse med skovler, for innmating, Andre trinn er utkastvifter. Freseraggregatet er festet til ei ramme som skal festet under lastebilen, (disse delene er demontert og står ved siden av lastebilen), slik at selve fresen skal være foran lastebilen. Merking fra produsent, forhandler og bruker.
Maskina er i svært dårlig forfatning både utvendig og innvendig, og den mangler mange deler.
    Photo: Norsk vegmuseum
  • Oransje snøfreser bygd på FWD lastebilunderstell, (2-akslet, 4 hjul), med en 6-sylindret bensinmotor på 126 hk. Motoren som har delt topplokk kommer fra Waukesha Motor og har modelbetegnelsen 6SRKR-219-F. Lastebilen har fast påbygg med bensin divmotor for freseren, (motor etc, mangler her). Motorens effekt var på 280 hk. Freseraggregatet er av typisk amerikansk konstruksjon med 2-trinns prinsipp. Første trinn er en horisontal akse med skovler, for innmating, Andre trinn er utkastvifter. Freseraggregatet er festet til ei ramme som skal festet under lastebilen, (disse delene er demontert og står ved siden av lastebilen), slik at selve fresen skal være foran lastebilen. Merking fra produsent, forhandler og bruker.
Maskina er i svært dårlig forfatning både utvendig og innvendig, og den mangler mange deler.
    Photo: Norsk vegmuseum

Snøfreser

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to