• Tempo Elektro. 3-hjuls (ett foran og to bak), svart motorsykkel med grønn varekasse. Kassa hviler på bladfjærer. Motorsykkelen er drevet med en elektromotor fra norske NEBB. Det er en 24 volt - 40 amp. likestrøms motor som yter ca. 1 hk (960 w). Motortypen heter G100-4. Kjøretøyet har to akslinger og drift på bakre (bakre har differensial). Batteriene (fire stk. 6 volt) er plassert under varekassen. Kjedeoverføring fra motor til differensial.
Fartsregulering fra håndbryter (på styrets høyre side) med tre stillinger: strømløs, halv spenning, full spenning. Toppfart ca. 27 km/t. Kjøredistanse med fulladet batteri: maks. 40-50 km. avhengig av temperatur samt terrengforhold og belastning. 2" brede motorsykkelfelger. Dekkene har dimensjonen 19 x 2,50.
Ramma er fra fabrikken utstyrt med fester for bensinmotor, tank og eksosanlegg med tanke på senere overgang til 100 eller 125 ccm motor.
Fremstår som lett restaurert: nye strømkabler og og oppmaling av varekasse og bakskjermer. I kjørbar stand.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Tempo Elektro. 3-hjuls (ett foran og to bak), svart motorsykkel med grønn varekasse. Kassa hviler på bladfjærer. Motorsykkelen er drevet med en elektromotor fra norske NEBB. Det er en 24 volt - 40 amp. likestrøms motor som yter ca. 1 hk (960 w). Motortypen heter G100-4. Kjøretøyet har to akslinger og drift på bakre (bakre har differensial). Batteriene (fire stk. 6 volt) er plassert under varekassen. Kjedeoverføring fra motor til differensial.
Fartsregulering fra håndbryter (på styrets høyre side) med tre stillinger: strømløs, halv spenning, full spenning. Toppfart ca. 27 km/t. Kjøredistanse med fulladet batteri: maks. 40-50 km. avhengig av temperatur samt terrengforhold og belastning. 2" brede motorsykkelfelger. Dekkene har dimensjonen 19 x 2,50.
Ramma er fra fabrikken utstyrt med fester for bensinmotor, tank og eksosanlegg med tanke på senere overgang til 100 eller 125 ccm motor.
Fremstår som lett restaurert: nye strømkabler og og oppmaling av varekasse og bakskjermer. I kjørbar stand.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Tempo Elektro. 3-hjuls (ett foran og to bak), svart motorsykkel med grønn varekasse. Kassa hviler på bladfjærer. Motorsykkelen er drevet med en elektromotor fra norske NEBB. Det er en 24 volt - 40 amp. likestrøms motor som yter ca. 1 hk (960 w). Motortypen heter G100-4. Kjøretøyet har to akslinger og drift på bakre (bakre har differensial). Batteriene (fire stk. 6 volt) er plassert under varekassen. Kjedeoverføring fra motor til differensial.
Fartsregulering fra håndbryter (på styrets høyre side) med tre stillinger: strømløs, halv spenning, full spenning. Toppfart ca. 27 km/t. Kjøredistanse med fulladet batteri: maks. 40-50 km. avhengig av temperatur samt terrengforhold og belastning. 2" brede motorsykkelfelger. Dekkene har dimensjonen 19 x 2,50.
Ramma er fra fabrikken utstyrt med fester for bensinmotor, tank og eksosanlegg med tanke på senere overgang til 100 eller 125 ccm motor.
Fremstår som lett restaurert: nye strømkabler og og oppmaling av varekasse og bakskjermer. I kjørbar stand.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Tempo Elektro. 3-hjuls (ett foran og to bak), svart motorsykkel med grønn varekasse. Kassa hviler på bladfjærer. Motorsykkelen er drevet med en elektromotor fra norske NEBB. Det er en 24 volt - 40 amp. likestrøms motor som yter ca. 1 hk (960 w). Motortypen heter G100-4. Kjøretøyet har to akslinger og drift på bakre (bakre har differensial). Batteriene (fire stk. 6 volt) er plassert under varekassen. Kjedeoverføring fra motor til differensial.
Fartsregulering fra håndbryter (på styrets høyre side) med tre stillinger: strømløs, halv spenning, full spenning. Toppfart ca. 27 km/t. Kjøredistanse med fulladet batteri: maks. 40-50 km. avhengig av temperatur samt terrengforhold og belastning. 2" brede motorsykkelfelger. Dekkene har dimensjonen 19 x 2,50.
Ramma er fra fabrikken utstyrt med fester for bensinmotor, tank og eksosanlegg med tanke på senere overgang til 100 eller 125 ccm motor.
Fremstår som lett restaurert: nye strømkabler og og oppmaling av varekasse og bakskjermer. I kjørbar stand.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Tempo Elektro. 3-hjuls (ett foran og to bak), svart motorsykkel med grønn varekasse. Kassa hviler på bladfjærer. Motorsykkelen er drevet med en elektromotor fra norske NEBB. Det er en 24 volt - 40 amp. likestrøms motor som yter ca. 1 hk (960 w). Motortypen heter G100-4. Kjøretøyet har to akslinger og drift på bakre (bakre har differensial). Batteriene (fire stk. 6 volt) er plassert under varekassen. Kjedeoverføring fra motor til differensial.
Fartsregulering fra håndbryter (på styrets høyre side) med tre stillinger: strømløs, halv spenning, full spenning. Toppfart ca. 27 km/t. Kjøredistanse med fulladet batteri: maks. 40-50 km. avhengig av temperatur samt terrengforhold og belastning. 2" brede motorsykkelfelger. Dekkene har dimensjonen 19 x 2,50.
Ramma er fra fabrikken utstyrt med fester for bensinmotor, tank og eksosanlegg med tanke på senere overgang til 100 eller 125 ccm motor.
Fremstår som lett restaurert: nye strømkabler og og oppmaling av varekasse og bakskjermer. I kjørbar stand.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Tempo Elektro. 3-hjuls (ett foran og to bak), svart motorsykkel med grønn varekasse. Kassa hviler på bladfjærer. Motorsykkelen er drevet med en elektromotor fra norske NEBB. Det er en 24 volt - 40 amp. likestrøms motor som yter ca. 1 hk (960 w). Motortypen heter G100-4. Kjøretøyet har to akslinger og drift på bakre (bakre har differensial). Batteriene (fire stk. 6 volt) er plassert under varekassen. Kjedeoverføring fra motor til differensial.
Fartsregulering fra håndbryter (på styrets høyre side) med tre stillinger: strømløs, halv spenning, full spenning. Toppfart ca. 27 km/t. Kjøredistanse med fulladet batteri: maks. 40-50 km. avhengig av temperatur samt terrengforhold og belastning. 2" brede motorsykkelfelger. Dekkene har dimensjonen 19 x 2,50.
Ramma er fra fabrikken utstyrt med fester for bensinmotor, tank og eksosanlegg med tanke på senere overgang til 100 eller 125 ccm motor.
Fremstår som lett restaurert: nye strømkabler og og oppmaling av varekasse og bakskjermer. I kjørbar stand.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Tempo Elektro. 3-hjuls (ett foran og to bak), svart motorsykkel med grønn varekasse. Kassa hviler på bladfjærer. Motorsykkelen er drevet med en elektromotor fra norske NEBB. Det er en 24 volt - 40 amp. likestrøms motor som yter ca. 1 hk (960 w). Motortypen heter G100-4. Kjøretøyet har to akslinger og drift på bakre (bakre har differensial). Batteriene (fire stk. 6 volt) er plassert under varekassen. Kjedeoverføring fra motor til differensial.
Fartsregulering fra håndbryter (på styrets høyre side) med tre stillinger: strømløs, halv spenning, full spenning. Toppfart ca. 27 km/t. Kjøredistanse med fulladet batteri: maks. 40-50 km. avhengig av temperatur samt terrengforhold og belastning. 2" brede motorsykkelfelger. Dekkene har dimensjonen 19 x 2,50.
Ramma er fra fabrikken utstyrt med fester for bensinmotor, tank og eksosanlegg med tanke på senere overgang til 100 eller 125 ccm motor.
Fremstår som lett restaurert: nye strømkabler og og oppmaling av varekasse og bakskjermer. I kjørbar stand.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Tempo Elektro. 3-hjuls (ett foran og to bak), svart motorsykkel med grønn varekasse. Kassa hviler på bladfjærer. Motorsykkelen er drevet med en elektromotor fra norske NEBB. Det er en 24 volt - 40 amp. likestrøms motor som yter ca. 1 hk (960 w). Motortypen heter G100-4. Kjøretøyet har to akslinger og drift på bakre (bakre har differensial). Batteriene (fire stk. 6 volt) er plassert under varekassen. Kjedeoverføring fra motor til differensial.
Fartsregulering fra håndbryter (på styrets høyre side) med tre stillinger: strømløs, halv spenning, full spenning. Toppfart ca. 27 km/t. Kjøredistanse med fulladet batteri: maks. 40-50 km. avhengig av temperatur samt terrengforhold og belastning. 2" brede motorsykkelfelger. Dekkene har dimensjonen 19 x 2,50.
Ramma er fra fabrikken utstyrt med fester for bensinmotor, tank og eksosanlegg med tanke på senere overgang til 100 eller 125 ccm motor.
Fremstår som lett restaurert: nye strømkabler og og oppmaling av varekasse og bakskjermer. I kjørbar stand.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Tempo Elektro. 3-hjuls (ett foran og to bak), svart motorsykkel med grønn varekasse. Kassa hviler på bladfjærer. Motorsykkelen er drevet med en elektromotor fra norske NEBB. Det er en 24 volt - 40 amp. likestrøms motor som yter ca. 1 hk (960 w). Motortypen heter G100-4. Kjøretøyet har to akslinger og drift på bakre (bakre har differensial). Batteriene (fire stk. 6 volt) er plassert under varekassen. Kjedeoverføring fra motor til differensial.
Fartsregulering fra håndbryter (på styrets høyre side) med tre stillinger: strømløs, halv spenning, full spenning. Toppfart ca. 27 km/t. Kjøredistanse med fulladet batteri: maks. 40-50 km. avhengig av temperatur samt terrengforhold og belastning. 2" brede motorsykkelfelger. Dekkene har dimensjonen 19 x 2,50.
Ramma er fra fabrikken utstyrt med fester for bensinmotor, tank og eksosanlegg med tanke på senere overgang til 100 eller 125 ccm motor.
Fremstår som lett restaurert: nye strømkabler og og oppmaling av varekasse og bakskjermer. I kjørbar stand.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum

Motorsykkel

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to