• Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum
  • Tournure-kjole av perlehvit, gasvevd natursilke. Helfôret i livet med tynt lerret, i ermene med dunlerret, og i skjørtet med stivet batist.  
Foran er kjolen delt i en lang figurjakke over et skjørt med «paneleffekt». Jakken er lukket med tretten stofftrukne knapper som har en lav kuppelform. Knappene er også konsentrisk oppdelt med topp og kant i kjolestoffet og beige midtrand. 
Smale ermer med tre knapper ved håndleddene. Ermer og hals er kantet med tredobbelt tyllrysj og silke-roulorer. Jakken er kantet nede med tungeknipling og roulorer. 
Skjørtet er panelt med vannrette rynker under syv loddrette roulorer. På hver side av panelet er det en utbrettet flik kantet med tungeknipling og roulerer. Skjørtekanten har en 12 cm bred, tett foldet og tverrsydd rysj av kjolestoffet. Stikklomme ved høyre side av panelet. Oppunder jakken er panelet erstattet av batistfôr. Innvendige opphengsstropper i ermegapene. 
Ryggen er helskåret figur. Midtsømmen åpner seg til motfold over setet. Kantet nede med tyllrysj. Innvendig er det fire rekker á fire bendelbånd til å hefte skjørtet sammen og opp til tournure (tre bånd mangler). Noen av båndene er knyttet sammen på tvers og trekker skjørtet sammen.
Ufullendt forandring (inntaking) øverst på skjørtets forside. Det er uvisst om sammenbindingene av tournure-båndene er korrekte/originale eller senere forsøk.
    Photo: Gamle Bergen Museum

Drakt

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Select the images you want to order

Share to