• Her fraktes 6 biler med passasjerer og bagasje på ferja. Bildet er noe retusjert.
Vefallsund II er en treferje. Motoren er en dieseldrevet Fordson Major stasjonærmotor m/hekkaggregat, som yter ca 50 Hk. 
Opprinnelig motor i ferja var en Harbomaster Fordson Major (Power), med en ytelse på 54 Hkl. Motoren gikk 8000 timer før den ble byttet med en som sitter i ferja nå, en maken type som yter 50 Hk. 

Se Relasjon lenger ned på siden og gjendstandsnummer NVM 00-G-02310 for flere opplysninger om Vefallsund II.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum
  • Her fraktes 6 biler med passasjerer og bagasje på ferja. Bildet er noe retusjert.
Vefallsund II er en treferje. Motoren er en dieseldrevet Fordson Major stasjonærmotor m/hekkaggregat, som yter ca 50 Hk. 
Opprinnelig motor i ferja var en Harbomaster Fordson Major (Power), med en ytelse på 54 Hkl. Motoren gikk 8000 timer før den ble byttet med en som sitter i ferja nå, en maken type som yter 50 Hk. 

Se Relasjon lenger ned på siden og gjendstandsnummer NVM 00-G-02310 for flere opplysninger om Vefallsund II.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Bilferja Vefallsund II bygd av ferjemannen Peder Karl Straume i Drangedal Telemark

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to