• Motiv fra Skretting AS sitt forsøksanlegg på Holmane. Denne spesielle merdetypen ble kalt "Skrettingmerde" og var noe de hadde utviklet. Den skulle være så billig og enkel som mulig, men ble ingen suksess. Konstruksjonen var rett og slett for spinkel og den ga ikke nota den beskyttelsen som en ring rundt nota gjør.
    Photo: Andersen, Ragnar Christian Mørk / Kystmuseet i Sør-Trøndelag (Opphavsrett)

Motiv fra Skretting AS sitt forsøksanlegg på Holmane. Denne spesielle merdetypen ble kalt "Skrettingmerde" og var noe de hadde utviklet. Den skulle være så billig og enkel som muli...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits