• Fra Grønehaugen i Eigerøy og farvannene utenfor under byggingen av Sildoljefabrikken SILFAS. Det er en demning og steinbrudd. Det er også utsikt over fjorden mot Vågen ved Egersund og av noen marinefartøy på øvelse.
    Photo: Fotohuset / Dalane Folkemuseum

Fra Grønehaugen i Eigerøy og farvannene utenfor under byggingen av Sildoljefabrikken SILFAS. Det er en demning og steinbrudd. Det er også utsikt over fjorden mot Vågen ved Egersund...

Det største marinefartøyet er jageren KNM Oslo (J 02). Det mindre marinefartøyet har registreringsnummeret "S 66".