• Byggingen av veg- og brusambandet på riksveg 654 mellom Gurskøya og Leinøya i Herøy kommune.

I landsetting av maskiner på Blankholmen skjedde med vegvesenets eget landgangsfartøy «Knusaren», som ikke trengte særlige tiltak for å utføre slike oppdrag. Vegvesenets store hjullaster, CAT 980, og to borevogner med kompressorer ble i landsatt. Etter vel en ukes rigging, bygging av ankomstveg etc., startet arbeidet opp i januar 1972. (Kilde: Statens vegvesen i Møre og Romsdal sitt magasin "Veg og Virke" nr. 14/1972. Artikkel skrevet av Olav Bye.)
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Byggingen av veg- og brusambandet på riksveg 654 mellom Gurskøya og Leinøya i Herøy MR