• Oversiktsblde av nye og gamle Hol bru ved fylkesveg 165 over Kjersemvegane ved Tøssehølen i Tresfjord i Vestnes kommune. Bildet viser også utsporingene under den nye brua.

Byggingen av den gamle kvelvingsbrua ble satt i gang i 1898 og stod ferdig i 1899. (Kilde: Boka "Om samferdsel i Møre og Romsdal, bind II. Forfatter. Arne Inge Torvik m.fl.)

Gamle Hol bru er ei hvelvbru med hel overmur, alt murt som tørrmur. Brua har en lengde på 7,96 meter og den ble erstattet av ei ny bru i 1986.
Nybrua er ei Platebru, massiv, rektangulært tverrsnitt og har en lengde på 15,60 meter.
(Kilde: Statens vegvesen sitt bruregister: "Brutus".)
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Nye og gamle Hol bru ved fylkesveg 165 over Kjersemvegane ved Tøssehølen i Tresfjord i Vestnes kommune