• Dette er Sverre Undseth (1898-1952), fra Unset, Øvre Rendal. Han kjørte drosje og skoleungerkjøring i Rendalen på 1930 og litt utpå 1940 tallet med bilen. Bilen, en Dodge ble kjøpt ny i september 1937 på Jorkjend bilforettning på Elverum av han. Bildet kan jo antaes tatt når bilen var ny, da i 1937 ut ifra utseendet på Sverre og sist og ikke minst blankheten i lakken! Den gikk under krigen med generator montert bakpå, den ble da og under krigsårene solgt til hans søskenbarn Alfred Moen på Unset som fortsatte kjøringen. Ved og bensinregnskapet på bilen i tidlige krigsår finnes ennå ført av Alfred Moen. Bilen ble solgt på Koppang i 1958. Radiatorfiguren var en bukk med krumme horn, en gang familen kom fra Spekedalen på kveldstid hang det seg fast ei rype på figuren.
    Photo: Anno Musea i Nord-Østerdalen

Dette er Sverre Undseth (1898-1952), fra Unset, Øvre Rendal. Han kjørte drosje og skoleungerkjøring i Rendalen på 1930 og litt utpå 1940 tallet med bilen. Bilen, en Dodge ble kjøpt...