• På Dovrefjell ca. 1935. Bildet er tatt ved smia "Lensmannsbua," (fra 1858) som ligg ved Vålåsjøen mellom E6 og sjøen om lag en kilometer fra sørenden av sjøen.
Graham Brothers lastebil, trolig med kjennetegn E-5133 som var den første lastebilen i vegvesenets tjeneste på fjellet. Graham Brothers lastebil tilhørende Opland Fylkesveivæsen. Lastebilen står oppført i Bilboken for Norge 1930.
Johan Graf står foran lastebilen til Oppland Fylkes Veivesen. Han var en særlig storvoksen mann. Graf var fra Hundorp og var tilsatt i vegvesenet fra 1920-tallet og til utpå 1970-tallet.  Hele tiden stelte han med maskiner og og biler.
    Photo: Foto-Atelier-Otta / Norsk vegmuseum

Johan Graf ved Graham Brothers lastebil på Dovrefjell ca 1935