• E-6 Sommerseth- Sildhopen, Kobbskartunnelen.
Foto fra da en av tunnelene ble åpnet ( gjennomslag). Dette har nok skjedd ca. 1-1,5 år før vegen ble høytidelig åpnet. Vegstrekningen ble åpnet før ferien, ca. 6. juli 1986. Vegåpner var Kjell Borgen ( daværende samferdselsminister).
På foto er sprengningslaget og byggeledelsen tilstede.
Bilde 1) I midten foran sprengningsbas Viggo Hansen, Saltdal, til høyre i blått arbeidstøy anleggssjef Karl Melby Bodø.
Bilde 2) I midten Anleggsleder Sørfoldvegen Edvard Pegg,  de øvrig uidentifiserte.

Gjennomslag i Kobbskartunnelen i Sørfold Nordland