Trondhjem. Elgsæter bro m/Høiskolen.

Nidelven, Elgeseter bro, Norges tekniske høyskole, Studentersamfundet, byggevirksomhet

1 comment

• Datering 1933 og bronavn Elgsaeter er feil. Ved sørøstre brohode til Elgeseter (da: Elgesæter) bro er bakre del av Studentersamfundets råbygg kommet opp i 2. etasjes høyde, mens den karakteristiske rotunden i front ennå ikke er påbegynt. Grunnsteinen ble nedlagt 23.11.1927, første fest hold 1.10.1929. (Kilde: T.T.V. Bratberg: Trondheim Byleksikon, 2008, s. 516.) Det skulle tilsi at bildet er tatt 1928. Kanskje gjelder det/ikke nødvendigvis 1933 også de øvrige Oppi-prospektkortene fra Trondheim publisert samtidig på Digitalt Museum?