Øveraasens forplog. I følge håndskrevet tekst på baksiden av bildet: " Øveraasens nyeste plog for Gilford. Er nu levert til Østfold og Vestfold og har en i arbeide for Buskerud. Denne er beregnet på å brukes sammen med sideplog hvorfor den er 2, 6 meter bred i foten foran. Skal den brukes uten sideplog kan og bør den gjøres smalere i foten. Da vil også snekantene bli skrå. Plogen er innvendig forsynt med 2 hjul med tilsvarende løfteanordning".
Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 10- og Nr. 11-1931: "Snerydningen på våre veier vinteren 1930-1931".
Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 3-1930, "Snebrøytingsforsøk med 6-hjulere," av overingeniør N. Saxegaard.
Photo:
Ukjent fotograf
/
Norsk vegmuseum
Øveraasens forplog. I følge håndskrevet tekst på baksiden av bildet: " Øveraasens nyeste plog for Gilford. Er nu levert til Østfold og Vestfold og har en i arbeide for Buskerud. Denne er beregnet på å brukes sammen med sideplog hvorfor den er 2, 6 meter bred i foten foran. Skal den brukes uten sideplog kan og bør den gjøres smalere i foten. Da vil også snekantene bli skrå. Plogen er innvendig forsynt med 2 hjul med tilsvarende løfteanordning".
Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 10- og Nr. 11-1931: "Snerydningen på våre veier vinteren 1930-1931".
Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 3-1930, "Snebrøytingsforsøk med 6-hjulere," av overingeniør N. Saxegaard.
Photo:
Ukjent fotograf
/
Norsk vegmuseum