• Øveraasens forplog. I følge håndskrevet tekst på baksiden av bildet: " Øveraasens nyeste plog for Gilford. Er nu levert til Østfold og Vestfold og har en i arbeide for Buskerud. Denne er beregnet på å brukes sammen med sideplog hvorfor den er 2, 6 meter bred i foten foran. Skal den brukes uten sideplog kan og bør den gjøres smalere i foten. Da vil også snekantene bli skrå. Plogen er innvendig forsynt med 2 hjul med tilsvarende løfteanordning". 

Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 10- og Nr. 11-1931: "Snerydningen på våre veier vinteren 1930-1931". 
Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 3-1930,  "Snebrøytingsforsøk med 6-hjulere," av overingeniør N. Saxegaard.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum
  • Øveraasens forplog. I følge håndskrevet tekst på baksiden av bildet: " Øveraasens nyeste plog for Gilford. Er nu levert til Østfold og Vestfold og har en i arbeide for Buskerud. Denne er beregnet på å brukes sammen med sideplog hvorfor den er 2, 6 meter bred i foten foran. Skal den brukes uten sideplog kan og bør den gjøres smalere i foten. Da vil også snekantene bli skrå. Plogen er innvendig forsynt med 2 hjul med tilsvarende løfteanordning". 

Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 10- og Nr. 11-1931: "Snerydningen på våre veier vinteren 1930-1931". 
Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 3-1930,  "Snebrøytingsforsøk med 6-hjulere," av overingeniør N. Saxegaard.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Forplog fra Øveraasens Motorfabrik & Mek. Verksted

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to