• Bilde 1) Automobilene på vei til Rødhammer. Rex Simplex Automobil nr. 1 og nr. 2  på tur opp Eggevammen på prøvetur i 1908. Fører i bil nr. 1 er Oliver Joakim Ivarsen (Ivarson), i bil nr. 2 Martin Skar. En tredje person på bildet er ukjent.
Bilde 2) Tekst på bildet: "Eggelien ved Stenkjær". Oppe i Vammen i Heggelia. NVM17F05604.

Fotografiet med ramme er tidligere registrert med gjenstandsnummer NVM 00-G-03050.
Se Relasjon/Relaterte objekter  for mer informasjon.
    Photo: Berhends, Max / Norsk vegmuseum

Se Relasjon/Relaterte objekter  for mer informasjon.
    Photo: Berhends, Max / Norsk vegmuseum

Rex Simplex Automobil 1908 på vei til Rødhammer