• Leirfjord, Leira, Ranøren. Josefine og Kristian Sommerseth på baksiden av huset på Ranøren, huset de flyttet til etter at gården på Sommerseth brant ned i 1928. Barna (barnebarna) foran er ukjente. Gården bak til venstre er Ranåkran og gården bak er Vollen. Gården til høyre tilhører Leirgårdene. Huset på Ranøren ble senere flyttet til Sandnessjøen, ved sykehuset på slutten av 1930-tallet. Fikk da navnet Bjørktun.
    Photo: Ukjent / Helgeland Museum

Leirfjord, Leira, Ranøren. Josefine og Kristian Sommerseth på baksiden av huset på Ranøren, huset de flyttet til etter at gården på Sommerseth brant ned i 1928. Barna (barnebarna) ...