• Trondheim. Olavsstatuen, Hornemansgården og Vår Frue Kirke. Amerikansk Ford 1953 Customline på drosjeplassen til venstre. Bak, en av bussene til Trondheim Bilruter.
    Photo: Lillegaard, Per / Helgeland Museum

2 comments

• Amerikansk Ford 1953 Customline på drosjeholdeplassen til venstre. Bak den en av bussene til Trondheim Bilruter.
  • På bildet sees skinnegangen og en ledningsstolpe for trikken. Linja over Torvet og ned Munkegata ble erstattet av ny trasé Prinsens gate/Olav Tryggvasons gate i 1961. Foto kan også av den grunn like gjerne være fra 1950-tallet.