• Gårdene i Teksdal med omgivelser
    Photo: Museet kystens arv

Gårdene i Teksdal med omgivelser

• Sundseth, Alf:

Gårdshistorie for østre del av tidligere Asserøy skolekrets og Teksdal omfattende gårdene Teksdal og Asserøy i Bjugn kommune for tida 1875 –1940 2. opplag.

• Bøkene til Alf Sundseth er digitalisert av Nasjonalbiblioteket. Her er lenken til boka om Teksdal:

• "Norges bebyggelse", dvs:
    Fiskaa og Myckland: Norges bebyggelse: Nordlige seksjon. Herredsbind for Sør-Trøndelag, Nordre del. A/S Norsk Faglitteratur G. Reinert. Oslo 1957.
    Boka er digitalisert av Nasjonalbiblioteket og kan leses på nettet.
    Lenke: Norges bebyggelse : Nordlige seksjon Herredsbindet for Sør-Trøndelag Nordre del (nb.no)

Gårdene i Teksdal i daværende Jøssund kommune er fra bokside 197 (nettside page=215) til bokside 200 (page=219)