• Orgel fra Vestres orgel og pianofabrikk som lå på Haramsøy i Haram kommune og ble etablert av Ludvig Vestre i 1888. Han hadde da allerede bygget noen få trøorgler (siden 1885). Opprinnelig bygde Vestres orgelfabrikk kun trøorgler, men utvidet senere produksjonen også med pipeorgler, samt noen få pianoer på 1940- og 50-tallet. Harmoniumproduksjonen opphørte rundt 1970. Da var det totalt produsert ca. 10 000 instrumenter. Etter dette var det kirkeorgler som ble produsert...(Trolig tatt 1935 da omslaget til glassplaten viser at den er fremkalt hos Birkeland og stemplet B1935).
    Photo: Thorolf Høyer-Finn f.27.06.1896 d.19.04.1974 / Romsdalsmuseet

Orgel fra Vestres orgel og pianofabrikk som lå på Haramsøy i Haram kommune og ble etablert av Ludvig Vestre i 1888. Han hadde da allerede bygget noen få trøorgler (siden 1885). Opp...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits