• Fra undervisningsopplegg om trær og fotosyntese ved Norsk skogmuseum høsten 2017.  I forgrunnen ser vi tre jenter fra 8. klasse ved Elverum ungdomsskole, oppstilt på rekke, arm i arm.  Til høyre sto formidlingsleder Bjørn Erik Skaug og dro den jenta som sto ytterst i rekka i armen.  Poenget med dette var å konkretisere vannets egenskaper (kapillæreffekten).  I bakgrunnen satt resten av elevene på to benkerekker med bord mellom.  På bordet sto en del objekter som gruppa hadde brukt i forsøk knyttet til fotosynteseprosessen.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Fra undervisningsopplegg om trær og fotosyntese ved Norsk skogmuseum høsten 2017. I forgrunnen ser vi tre jenter fra 8. klasse ved Elverum ungdomsskole, oppstilt på rekke, arm i a...